احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان تاریخ و ساعت بازی استقلال و فولاد در لیگ برتر | جنگ صدر و قعر موج دستگیری‌ها در فوتبال| ازفعالان رسانه‌ای تا مدیران فوتبالی آلوز در تیررس پرسپولیس اورونوف از ایران رفت! متهمان پرونده فساد در فوتبال ایران به دادگاه رفتند جهانبخش: دوست دارم در یکی از لیگ‌های خوب اروپا بازی کنم نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و کالیاری| برد قاطع در سن سیرو واکنش فدراسیون به فساد بزرگ در لیگ برتر نتیجه بازی پرسپولیس و هوادار+ ویدیو گل‌ها(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| آقایی آل کثیر ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و هوادار(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل دوم پرسپولیس به هوادار با دبل آل کثیر | عیسی فرصت‌سوزی‌ها را جبران کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس رفسنجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تقابل نویدکیا و سپاهان برنده نداشت
سرخط خبرها

پیروزی مهم آویژه صنعت مشهد در لیگ برتر بسکتبال| سبقت در کوارتر سرنوشت

  • کد خبر: ۵۸۸۵۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
پیروزی مهم آویژه صنعت مشهد در لیگ برتر بسکتبال| سبقت در کوارتر سرنوشت
آویژه‌صنعت مشهد با پیروزی بر مس رفسنجان به جایگاه چهارم جدول لیگ برتر بسکتبال رسید.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد در دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر بسکتبال توانست بر مس رفسنجان غلبه کند. شاگردان سرجان ایوانوویچ در حالی توانستند دیروز ۷۳‌بر‌۶۶ مقابل مس‌رفسنجان به برتری برسند که در دیدار برگشت هم توانسته بودند این تیم سخت‌کوش رفسنجانی را با نتیجه ۷۰ بر‌۶۶ از پیش‌رو بردارند.
 
دبل مشهدی‌ها در گروه «الف» لیگ برتر فصل جاری مقابل مس در‌حالی رقم خورد که با این پیروزی حالا به جایگاه چهارم رسیدند و معادلات هفته پایانی این رقابت‌ها حکایت از آن دارد که به احتمال قریب‌به‌یقین شاگردان سرجان ایووانوویچ بتوانند فصل را با رتبه سومی در دور گروهی به پایان برسانند و مسیر دل‌چسب‌تری را برای مرحله پلی‌آف ترسیم کنند. رقابت‌های هفته پایانی دور گروهی لیگ برتر بسکتبال نهم و دهم اسفند برگزار خواهد شد و آویژه‌صنعت پارسا مقابل رعد پدافند هوایی دربی شهر مشهد را به احتمال فراوان در خانه بسکتبال خراسان برگزار می‌کنند.

رقابت میلی متری سخت کوش‌ها

نتیجه ۷۰ بر ۶۶ دیدار قبلی آویژه و مس در لیگ برتر بسکتبال مؤید رالی نزدیک شاگردان ایووانوویچ و هاشمی در بازی دیروز بود. رالی میلی متری که تا پایان کوارتر سوم ۲ تیم ادامه داشت و بدون اغراق هر پرتاب ازسوی تیمی با پرتاب مشابه از سوی تیم دیگر بر روی سبد همراه بود. آویژه ای‌ها کوارتر اول را ۱۹ بر ۱۸ به حریف واگذار کردند؛ ولی در کوارتر دوم ۱۵ بر ۱۳ پیروز شدند تا نیمه اول را ۳۳ بر ۳۲ تیم مشهد پیروز به رختکن برود. وضعیت کوارتر سوم با درخشش اصغر کاردوست، ستاره کهنه کار مس، با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ به سود رفسنجانی‌ها رقم خورد.

ماجرای متفاوت یک کوارتر نویدبخش

کوارتر چهارم برای تیم مشهد کوارتری نویدبخش بود؛ جایی که در شروع کوارتر مسی‌ها با ۲ پرتاب استثنایی ۳ امتیاز به یک باره از آویژه سبقت گرفتند، اما تایم استراحت نابغه صربستانی نیمکت نماینده مشهد ورق را برگرداند. آویژه صنعت بعد از این زمان استراحت، توفانی وارد زمین شد و نه تنها ۶ امتیاز اختلاف را جبران کرد، بلکه با پرتاب‌های سه امتیازی سجاد ابراهیمی عنان کار را در دست گرفت. مشهدی‌ها در پایان ۷ امتیاز بالاتر از مس کار را به پایان رساندند تا هنرمندی و کاربلدی سرمربی صربستانی شان بیش از هر چیز در این کوارتر به چشم بیاید. سرجان در این کوارتر، مچ هاشمی را خواباند.

اسکوچیچ در تالار آزادی

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال، یکی از میهمانان ویژه دیدار روز گذشته آویژه صنعت پارسا و مس رفسنجان بود. سرمربی تیم ملی که با لغو دیدار‌های تیم ملی فوتبال در نوروز ۱۴۰۰ بیکار است، این روز‌ها ترجیح می‌دهد بیشتر به تفریح و قرار گرفتن در کانون توجه رسانه‌ها و دوربین‌ها بپردازد. اسکوچیچ در حالی در سالن محل برگزاری دیدار بسکتبال مشاهده شد که سرجان ایوانوویچ، سرمربی آویژه، در پایان بازی حضور او در سالن را برای خودش و بازیکنانش روحیه ساز توصیف کرد. سرجان در این باره گفت: اسکوچیچ از رفقای نزدیک من است و هر وقت در تهران هستم، به ملاقات او می‌روم و با هم رابطه خوبی داریم.  وی افزود: همچنین امروز حضور دراگان، سفیر صربستان در سالن نیز به من انگیزه داد و از این بابت از ایشان هم ممنونم.

ایوانوویچ: کیفیت همیشگی را نداشتیم!

سرمربی صربستانی آویژه صنعت پارسا که تیمش توانست با یک بازی حساب شده از سد مس رفسنجان بگذرد، درباره بازی دیروز اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود، اما فشار و استرس ناشی از ترس سقوط به جایگاه ششم در پایان این بازی یا صعود تا پله چهارم بر بازیکنان من حاکم بود.  سرجان ایوانوویچ افزود: ما کامبک خیلی خوبی در کوارتر چهارم به بازی داشتیم و ازاین بابت خوش حالم؛ اما راستش کیفیت همیشگی را نداشتیم. سرمربی آویژه خاطرنشان کرد: باوجود تمام فشار روانی که روی تیم ما بود، خوشبختانه توانستیم بازی را با بهترین شکل به پایان برسانیم.

پایان خوش با جایگاه سومی؟

فصل پُرفرازونشیب آویژه صنعت پارسا در دور گروهی لیگ برتر دهم اسفند با دیدار آخر برابر رعد پدافند هوایی مشهد به اتمام می‌رسد و از همین حالا هواداران این تیم به بازی‌های دور پلی آف فکر می‌کنند. کادر فنی آویژه به خوبی می‌دانند که به پایان رساندن دور گروهی با قرارگرفتن در جایگاه سومی چقدر با چهارمی، پنجمی و حتی ششمی که ممکن است برای این تیم رقم بخورد، تفاوت دارد.
 
آویژه بعد از پیروزی متحمل در بازی هفته آخر باید منتظر لغزش اکسون برابر شهرداری قزوین باشد تا به پله سوم جدول برسد؛ لغزشی که بعید نیست و دیدار اکسون و شهرداری قزوین یک جدال نزدیک و حیاتی برای هر ۲ تیم خواهد بود. آویژه در صورت قرارگرفتن در جایگاه سوم در دور پلی آف حریف شهرداری بندرعباس یا مس کرمان خواهد شد؛ دیدار‌هایی که شاید هردوی آن‌ها برای نماینده قدرتمند مشهد در این دوره رقابت‌های لیگ برتر چندان سخت نباشد، اما قرارگرفتن در مسیر مناسب برای بازی بعدی آویژه می‌تواند کلیدی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->